Jan Herzmann

Jan Herzmann

Dvaadvacet let jsem budoval značku Factum ve všech podobách, kterých se jí za tu dobu dostalo. V šedesáti jsem se rozhodl věnovat naplno rozvoji naší rodinné firmy. Mám na starosti správu aktiv, služby v oblasti komunikace a marketingových informací a také politický marketing.

Začínal jsem už dost dávno v Kabinetu pro výzkum veřejného mínění při Federálním statistickém úřadu jako statistik, později jsem se věnoval celé škále metod a technik výzkumu trhu a veřejného mínění. Na konci 80. let jsem si vyzkoušel vedení výzkumných projektů a u toho jsem pak už zůstal. V roce 1990 jsem založil novodobou historii volebního výzkumu v Československu. Zaměstnání jsem změnil jen dvakrát – poprvé v roce po založení firmy Factum (1992), podruhé o 21 let později při  přechodu do Herzmann s.r.o. (2013). V mezičase jsem založil výzkumnou agenturu Factum na Slovensku (1994) a mezinárodní síť Factum Group (2005), působící od Německa po Rusko a od Maďarska po Estonsko. Byl jsem několik let předsedou České marketingové společnosti (2001 – 2005) a ještě déle pak národním reprezentantem oborové asociace ESOMAR pro Českou republiku (2006 – 2012).

Jsem „matfyzák“ a jsem na to hrdý. Absolvoval jsem obor matematická ekonomie na MFF UK, kde jsem získal i doktorát, a aspiranturu v oboru statistika na VŠE. V roce 1993 jsem absolvoval kurz managementu na Universität st. Gallen (Švýcarsko). Prošel jsem také bezpočtem krátkodobých kurzů různých manažerských dovedností.

Marketingový výzkum učím na pražské VŠE, mám za sebou dlouhou řadu odborných i popularizačních publikací, jejímž dosavadním vrcholem je knížka Proč právě Zeman?

Mám-li volný čas, rád čtu, cestuji a vařím. Věnuji se také práci v neziskovém sektoru: jsem členem českého Výboru pro UNICEF a členem správní rady České transplantační nadace Karla Pavlíka. Mým největším koníčkem je ale dětský vodácký tábor, na který jsem začal jezdit už v roce 1973.

RNDr. Jan Herzmann, CSc